Publiczna Szkoła Podstawowa im. Konstantego Damrota w Lubecku

Logopeda

Szanowni Rodzice,

pomoc psychologiczno – pedagogiczna w formie zajęć logopedycznych
i zajęć rewalidacyjnych logopedycznych jest prowadzona przez:

mgr Martę Hanyż - Senderak

mgr Iwonę Kowol

 

   Opieką logopedyczną mającą na celu wspomaganie rozwoju mowy i korygowanie wad, objęte są przedszkolaki i uczniowie naszej szkoły. Dzieci zostały zdiagnozowane, rozpoznano ich potrzeby terapeutyczne i wyznaczono czas zajęć dostosowany do harmonogramu lekcji i dowozów.

   Wyrazili Państwo zgodę na udział w zajęciach logopedycznych, a co za tym idzie, współuczestniczą w procesie, którego powodzenie i efektywność zależy od naszego zaangażowania. Zachęcamy do aktywnego włączenia się w proces terapii mowy, śledzenia postępów dzieci, motywowania do kontynuacji ćwiczeń w domu oraz słuchania jak mówią i chwalenia wysiłku wkładanego w rozwijanie kompetencji językowych. Rodzic ma okazję do ćwiczenia ze swoim dzieckiem i utrwalania prawidłowej wymowy. Kilkanaście minut dziennie przyniesie efekty i skróci czas terapii, dając poczucie satysfakcji. Pomocą jest wklejany do zeszytu zestaw ćwiczeń i materiał do pracy w domu. Systematyczność to klucz do sukcesu.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji w czasie dostępności, przez edziennik i służymy pomocą stosownie do potrzeb. Powodzenia i zapału we wspólnym pokonywaniu trudności.

 

 


Wspierajmy dziecko w rozwoju mowy, nie tylko najmłodsze

   Prawidłowy rozwój mowy jest niezwykle ważny w pierwszych latach życia dziecka. Umożliwia skuteczne komunikowanie się z najbliższymi, co pozwala na budowanie więzi i wzajemnego zrozumienia, a w dalszej kolejności z rówieśnikami, co ma ogromny wpływ na rozwój psychospołeczny dziecka, jego samoocenę, umiejętność funkcjonowania w grupie, motywację do nauki i pokonywania trudności, werbalizowania swoich potrzeb. W przyszłości jest niezbędne przy rozeznaniu predyspozycji i podejmowaniu decyzji w kwestiach zawodowych oraz kształcenia na kolejnych etapach.

   Bardzo istotne jest nie tylko prawidłowe połykanie (które ściśle koreluje z wadami zgryzu) i artykulacja, ale rozwijanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa, wyrażania swojego zdania, uzasadnianie wyborów. Zachęcam rodziców dzieci, które pracują nad osiągnięciem poprawnej wymowy do żywego zaangażowania w proces terapeutyczny, a pozostałych, do podsuwania lektury, porozmawiania o filmie, muzyce, czy zainteresowaniach, bo w naszych realiach coraz bardziej dostępny i dominujący jest kanał wirtualny, a deficytowy stał się żywy, bezpośredni i serdeczny. Zapobiegniemy ubóstwu językowemu, a przez bliskość, także wielu wtórnym problemom związanym z dobrym samopoczuciem i zdrowiem psychicznym.

Działajmy wspólnym frontem