W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania (Europe Code Week) w naszej szkole zorganizowane zostały lekcje języka angielskiego z wykorzystaniem elementów kodowania i programowania. Głównym celem zajęć była popularyzacja nauki programowania wśród uczniów oraz kształtowanie umiejętności programowania – umiejętności niezwykle ważnej dla przyszłości rynku pracy, pozwalającej na rozwój kreatywności i wzmocnienie takich kompetencji jak myślenie algorytmiczne i praca grupowa.

W niecodziennej lekcji języka angielskiego, w której zadania językowe oparte były na wykorzystaniu smartfonów oraz kodów QR, uczestniczyli uczniowie klasy VI A. Obecnie kody QR (skrót: Quick Response) są widoczne na wielu produktach i służą głównie w branży reklamowej, jednak doskonale sprawdzają się także w celach edukacyjnych. Uczniowie przy pomocy czytników kodów QR zainstalowanych na swoich smartfonach musieli odkodować zaszyfrowane zadania, a następnie podać ich prawidłowe rozwiązania. Dzięki tej innowacyjnej metodzie dydaktycznej, która wprowadziła element ciekawości, rywalizacji i integracji, uczniowie klasy 6a powtórzyli i utrwalili nowo poznane zagadnienia leksykalno-gramatyczne.

Uczniowie klasy VIII mieli natomiast możliwość udoskonalić swoje umiejętności programowania poprzez skonstruowanie gry w pytania i odpowiedzi w języku Scratch – najpopularniejszym języku programowania wykorzystywanym w szkołach na całym świecie. Uczniowie, wykorzystując narzędzia programu Scratch, stworzyli ciekawe quizy w języku angielskim pt. „European Capitals Game”, których celem było sprawdzenie znajomości stolic krajów Europy.

Aleksandra Glińska

Kategorie: Aktualności

Skip to content