121 marca uczniowie naszej szkoły uczestniczyli po raz pierwszy w Dniu Technologii w Edukacji –  przedsięwzięciu organizowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
W tym dniu nauczyciele przygotowali dla uczniów wiele ciekawych zajęć i aktywności, których głównym celem była prezentacja różnorodnych form i metod pracy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych:

  • “Matzoo” Utrwalenie dni tygodnia, poziom podstawowy i zaawansowany (I. Kowol)
    • “Programowanie na dywanie” –  w klasie II przeprowadzono gry i zabawy z elemnetami programowania z użyciem mat edukacyjnych (D. Steinert)
    • “Zajęcia komputerowe” z elementami gier, zabaw ortograficznych, zagadek matematycznych z wykorzystaniem aktywnej tablicy oraz stron edukacyjnych dla dzieci – klasa III (B. Strzoda)
    • „Zostań reżyserem filmu!” – dzięki wykorzystaniu ciekawego programu Dvolver Moviemaker uczniowie z klasy VI wcielili się w rolę reżyserów i stworzyli krótkie filmy z dialogami w języku angielskim. Uczniowie mogli wybrać scenerię, postacie i rekwizyty, a następnie wymyślić fabułę i napisać dialogi bohaterom. Nasi debiutujący reżyserzy wykazali się dużą kreatywnością! (A. Glińska)
    • „Gramy w kole fortuny!” – na lekcji języka angielskiego uczniowie z klasy II mieli szansę poczuć się jak prawdziwi zawodnicy gry Koło Fortuny. Wykorzystana została do tego gra językowa Koło Fortuny ze strony internetowej www.eslgamesworld.com. Uczniowie, podzieleni na trzy drużyny, najpierw kręcili kołem na tablicy interaktywnej, a następnie zaznaczali odpowiedzi do kolejnych pytań. Dzieci świetnie poradziły sobie w tej grze, wykazały się dużą wiedzą z języka angielskiego! (A. Glińska)
      1
      • “Multimedialni Mistrzowie” – zajęcia dodatkowe z programowania i robotyki, budowanie modeli Lego Wedo 2.0 (E. Lesik)
    • “Język niemiecki interaktywnie” – wykorzystanie platformy ćwiczeniowej oraz kodów QR w indywidualizacji nauki  języka obcego (E. Lesik)
    • Kącik zabaw dla uczniów szkoły podczas przerw śródlekcyjnych: rozwijanie myślenia komputacyjnego za pomocą metody i zestawów Edumatrix, programowanie obiektowe  w Scratch, konstruowanie prostych modeli klocków i programowanie z Lego We Do (E. Lesik)
Kategorie: Aktualności

Skip to content